Maxtor Basics External Desktop Hard Drive (500GB/USB2.0/16MB/7200RPM)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Maxtor Basics External Desktop Hard Drive (500GB/USB2.0/16MB/7200RPM) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Lanedirt 24-01-2009
Drama. Wat me opvalt aan de reviews is dat nog niemand heeft geprobeerd om ook weer grote hoeveelheden van deze schrijf over te zetten naar een andere schijf.

Naar de Maxtor gaat prima en rap maar van de Maxtor is onmogelijk. Uren doet ie over een paar mappen met MP3tjes. Het gaat in horten en stoten.
Das echt balen want ik dacht ook dat het een goede schijf was toen ik alles er op zette. Heb omdat hij in de aanbieding was er nog maar 1 gehaald. Stom want nu merk ik pas die problemen. Ik raad anderen ook eens aan om te proberen grote hoeveelheden bestanden in 1 keer te kopieren naar een andere schijf.

zizou 26-10-2008
Had em aangeschaft vanwege de goede prijs, en omdat de winkelmedewerker me dit merk had aangeraden. Toen ik thuis deze recensies las dacht ik dat het misschien toch geen goede aankoop was, nu een maand in bezit en ben er zeer tevreden over. Er zijn misschien wel snellere harde schijven maar zeker niet voor deze prijs. Voor de rest doet het gewoon wat het moet doen, schakelt vanzelf aan en uit met de pc, word gewoon altijd herkend, bijzonder stil en wat mij betreft zeker een aanrader.

Bert0000000 31-07-2008
Ik heb deze schijf 3 maanden in bezit gehad en toen ging hij al kapot. Ik vond hem erg traag. Daarnaast herkende de computer hem soms wel en soms niet.
Op een gegeven moment kon ik geen opgeslagen informatie meer van de schijf halen.
Zeker geen aanrader.

T.Kok 26-07-2008
ik heb hem vandaag gekocht en ik vind het een top schijf!
ik heb hem aangesloten op mijn (vista) laptop en na een halve minuut is hij geinstaleerd en opent de map zichzelf. ik heb hem geformateerd en dat ging ook snel. ik heb mijn bestanden overgepomt en dat ging goed 63 GB in volgens mij minder dan een uurtje! ik had hem op de grond staan en heb hem niet gehoord (hij is echt heel stil) warm word hij ook niet. hij is mooi zwart en klein en ik vind hem niet echt zwaar. nog een pluspunt: er zit een adapter bij waarvan je de stekker kunt verwisselen je kunt er een ik denk europese stekker op schuiven die we in nederland ook gebruiken en je kunt er een ik denk amerikaanse stekker opdoen (2 metalen staafje met aan de bovenkant een plastic staafje) ! dat vind ik goed. verder heb ik er niks op aan te merken ik vind het een top machine en vind het jammer voor de mensen die toevallig een minder goed exemplaar hebben gekocht. maar ik raad hem zeker aan, en zeker voor de prijs!

Groetjes T.Kok een dike 10 voor deze harde schijf (1 middagje in bezit)

Ben1957 09-07-2008
Werkte wel in een keer op verschillende computers. Gaat vaak niet uit als de computer wel uitgeschakeld is.
Na 2 maanden compleet defect. Het groene ledje blijft knipperen maar de schijf wordt niet meer herkent door de computer. Terug gebracht naar leverancier en na 3 weken krijg ik te horen dat ik het geld terugkrijg maar de data ben ik kwijt. Heel veel tijd en moeite verloren. Nooit geen maxtor meer. Collega's hebben de zelfde problemen.

lau3 03-06-2008
een week in bezit ,aan gesloten werkt perfect erg stil en voor een goede prijs

Guus-tc 30-05-2008
Heb hem net gekocht. Snel apparaatje en goed betaalbaar. Is er klein en je kunt er dus makkelijk plek voor vinden. Stekker er eerst in, dan usb erin en hoppa dee. Windows vind het apparaat en je kan gelijk aan de slag. Duurt ongeveer 40 tot 50 seconden per Gigabyte, best snel dus.

Is erg stil en maakt minder geluid dan je computer (Tenzij die echt muis stil is). Als je computer uit gaat, gaat hij vanzelf uit en blijft hij uit. Word verder ook niet warm en kan dus niet aan oververhitting kapot gaan. Misschien wel handig om hem bij warm weer uit te zetten.

Prima apparaat. Let wel even op dat als er staat: 500 Gigabyte dat, dat dan in werkelijkheid 465 is omdat de fabrikant anders rekent (1000 megabyte = 1 gigabyte) terwijl het is (1024 megabyte = 1 gigabyte)

zilverster 13-05-2008
De Maxtor Basics 750 Gb heb ik vanmiddag gekocht.
• Ingeplugd, werd direct herkend door mijn Imac intel
• Met schijfhulp als journaled geformateerd, mislukte steeds.
• Vervolgens eerst maar eens gepartitioneerd: 250 Gb voor TimeMachine, de rest voor documenten, allebei journaled.
En dat lukte op de een of andere manier wel!
Nu ben ik mijn files aan het overpompen, en dat gaat redelijk:
De maxtor is veel stiller dan mijn oude externe HD, maar je hoort hem wel...
De snelheid is ok: van de ene usb harddisk naar de maxtor gaat er 1 Gb over in 53 seconden, voor mp3tjes.

Over de betrouwbaarheid kan ik natuurlijk nog helemaal niets zeggen, hierover over een paar maanden meer!

Peter14Peter14 29-03-2008
Prima externe harde schijf. Snoertjes aansluiten en draaien maar. Is NTSF geformatieerd en data overdracht gaat mij meer dan snel genoeg.
Freeware programma Synback downloaden en alles wordt keurig gesynchorniseerd of een back upje van gedraaid.

Rinie 21-03-2008
Type nr: STM305003EHD301-RK
Ja wat moet je nu vertellen over een externe harde schijf. Designe is best mooi, alleen een standaard om de schrijf op z'n zijkant te plaatsen ontbreekt. Zat bij het vorige basic model er wel gewoon bij.
Verder maakt hij bijna geen geluid, en de toegangssnelheid is goed. Dit is m'n 4e extrerne drive en komt qua snelheid / datatransport op de 2e plaats.
Overigens wordt er vaak vermeld dat deze schrijf maar 8MB cashe heeft maar dat is het 250GB model.
De 500 en 750 hebben beide 16MB cache. Al met al ben ik weer zeer tevreden met mijn aankoop.